L'Ajuntament de l'Ampolla celebra un Ple extraordinari amb diversos punts sobre la gestió municipal i el benestar de la ciutadania

- Ajuntament
El 25 d'octubre s'ha celebrat un Ple extraordinari a l'Ajuntament de l'Ampolla, durant el qual s'ha debatut i aprovat diversos punts sobre la gestió municipal i el benestar de la ciutadania.
Un dels punts de la sessió ha estat l'adjudicació del nou contracte per a la gestió de l'aigua potable i el clavegueram del municipi. Aquesta concessió busca garantir una prestació de servei eficient i de qualitat en tot el sistema d'abastament i sanejament, assegurant que tots els veïns de l'Ampolla disposin d'un servei adequat. Aquest punt ha estat aprovat amb els vots a favor dels grups municipals Sumem per l’Ampolla – Junts i del PSC i l'abstenció del grup municipal de Millorem l'Ampolla – ERC.
Així mateix, s'ha aprovat per unanimitat també la pròrroga del servei d'atenció integral a la gent gran en les àrees rurals del municipi. Amb aquesta pròrroga, el servei es mantindrà actiu per continuar estant al costat d'un dels col·lectius vulnerables de la nostra població.
El Ple ha abordat dues modificacions en les ordenances que regulen les taxes de recollida de residus. D'una banda, s'ha proposat ajustar la taxa de recollida, tractament i eliminació de residus domèstics. D'altra banda, s’ha aprovat un canvi en el preu públic per al servei de recollida de residus comercials i industrials. Aquests ajustaments de les taxes de gestió de residus es realitzen en base a la nova normativa europea que fa que l'Estat espanyol aprovi la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia circular i que obliga a tots els ajuntaments a revisar la taxa de les escombraires i incrementar els rebuts per tal de poder complir-la. La Llei 7/2022 de 8 d'abril obliga els ajuntaments a establir una taxa d'escombraries no deficitària, és a dir, a repercutir el 100% del cost de les escombraries a la ciutadania i posa com a data límit per a implantar-la l'abril del 2025.
En el cas de l'Ajuntament de l'Ampolla, la taxa actual està molt per sota per tal de poder complir amb la llei. Això ha ocasionat que l'increment hagi de ser d'un 40% en els habitatges, un 30% en comerços i un increment de fins al 60% en els grans productors.
El cost del servei de recollida a través del COPATE és de 730.907,84 euros, i el cost de la recollida d'escombraries al comerç és de 160.792,52 euros. Amb aquesta pujada, es recaptarà el 100% de la despesa tal com obliga la llei. En aquest cas, aquests dos punts han estat aprovats pels vots a favors de Sumem per l’Ampolla – Junts i del PSC i els vots en contra del grup municipal de Millorem l’Ampolla -ERC.
Amb l’objectiu de donar suport al comerç local, s’ha donat llum verda a una modificació de les bases per a la concessió d’ajuts durant la Setmana del Comerç, que enguany se celebrarà al desembre. Aquestes ajudes estan destinades a incentivar el consum en els establiments del municipi durant aquesta setmana, amb la finalitat d'enfortir el teixit comercial i promoure la compra de proximitat. El punt va ser aprovat per unanimitat.
Per acabar, el Ple ha aprovat amb els vots a favor dels grups municipals de Sumem per l’Ampolla – Junts i del PSC i amb l’abstenció de Millorem l’Ampolla – ERC la suspensió temporal de l'atorgament de noves llicències d'edificació i ampliació d'activitats en certes zones del municipi. Aquesta pausa permetrà estudiar i valorar possibles reformes en el planejament urbanístic municipal per adaptar-lo a les noves necessitats i garantir un creixement ordenat de l'Ampolla.