Els establiments de l’Ampolla que participen adequadament amb la recollida de la fracció orgànica reben un distintiu del COPATEEls establiments de l’Ampolla que participen adequadament amb la recollida de la fracció orgànica reben un distintiu del COPATE

Els establiments de l’Ampolla que participen adequadament amb la recollida de la fracció orgànica reben un distintiu del COPATE

Els establiments de l’Ampolla que participen adequadament amb la recollida de la fracció orgànica reben un distintiu del COPATE

Els establiments de l’Ampolla que participen adequadament amb la recollida de la fracció orgànica reben un distintiu del COPATE

Ajuntament
  • Ajuntament
Medi Ambient

El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) ha començat la darrera fase de la campanya comunicativa als establiments grans generadors de matèria orgànica del litoral del Baix Ebre, concretament als municipis del Perelló, l'Ampolla, Camarles i l'Aldea. Una campanya que porta el lema Tanca el cercle i que s'adreça principalment al sector de la restauració: restaurants, bars, cafeteries, hotels, càmpings, etc.

Actualment, en aquesta ruta de recollida selectiva porta a porta de matèria orgànica, hi ha 57 activitats adherides. Cadascuna d'aquestes activitats disposa del seu propi contenidor, adaptat a la seva producció, amb un identificador d'usuari que assegura la traçabilitat i permet comprovar la correcta participació al sistema. A més, en el moment que l'empresa responsable del servei de recollida fa el buidatge del contenidor, també es comprova que no hi hagi residus impropis, és a dir, residus que no siguin orgànics, per tal que la recollida sigui de la màxima qualitat possible. Així, durant aquests primers mesos de funcionament del servei, les agents de residus del COPATE han fet visites als establiments per tal de resoldre dubtes i vetllar perquè la qualitat de la matèria orgànica i la participació en el sistema sigui tan elevada com sigui possible.

En aquest sentit, arribats a la fase final de la campanya comunicativa, la de retorn de resultats, es fa un reforç en positiu als establiments que han participat de manera adequada al sistema. L'equip d'agents ambientals ha visitat les activitats per tal de col·locar-los un adhesiu d'establiment col·laborador en la recollida selectiva de la matèria orgànica, per tal de fer valdre aquesta contribució al sistema.

El criteri que s'ha adoptat per subministrar l'adhesiu és que l'establiment hagi participat amb un percentatge igual o superior al 70%, és a dir, fent ús del contenidor de forma adequada i traient-lo al carrer per a la seva recollida la major part dels dies, sense residus impropis, tot descomptant els dies de descans setmanal perquè no puguin interferir en el càlcul d'aquest percentatge.

Dels 57 establiments adherits a la recollida, 31 han estat reconeguts segons aquest criteri, això suposa un 54% del total. En concret, del municipi de l'Ampolla, de les 36 activitats adherides, 21 han estat reconegudes i aquestes són: restaurant Perales, Can Marqués, Pub Comodoro, rest. Just Alex, bar La Taverneta, bar Lo Típic, Marisqueria Botavara, rest. El Pescador, rest. Sol, Casa Llambrich, Can Piñana, rest. Rafa, bar Gattopardo, rest. Casa Montero-Club Nàutic, pizzeria Fata Morgana, restaurant l'Illa, hotel Flamingo, rest. Amics del Mar, rest. La Barraca, rest. Lo Goleró i pizzeria Vanessa. Aquestes activitats sumen un total de 58% que participen molt bé a la recollida.

La recollida selectiva amb aquest sistema es va iniciar el 22 de març del 2023, i en finalitzar aquest exercici està previst que el COPATE elabori un petit informe que s'enviarà a cada activitat que ha participat en el sistema, comunicant-li el total de quilograms recollits des que es va posar en marxa el servei i com ha contribuït aquest fet a estalviar emissions de CO2 a l'atmosfera, tot quantificant-ho perquè pugui tenir constància que la seva col·laboració té un impacte positiu en el medi ambient. Amb això, es conclourà la fase de retorn de resultats de la campanya.

Porta a porta l'Ampolla (4).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (3).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (6).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (8).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (7).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (1).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (9).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (5).jpeg
Porta a porta l'Ampolla (2).jpeg

També et pot interessar...

La Taula de Consens es reuneix amb el conseller d'Acció Climàtica per posar al dia les demandes de l'agenda Delta
21/10/2023
La Taula de Consens del Delta de l'Ebre, de la qual forma part l'Ampolla, s'ha reunit recentment amb el conseller d'Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya, David Mascort, per tal de fer seguiment de les actuacions emmarcades en l'Estratègia Delta de la Generalitat.
L'Ajuntament de l'Ampolla, un dels primers consistoris al territori en proveir d'energia les dependències municipals a través de l'autoconsum col·lectiu
05/10/2023
A través de la instal·lació fotovoltaica que hi ha al sostre de l’edifici de l’Ajuntament s’abasteixen d’electricitat cinc edificis municipals: la Biblioteca Municipal, l’Escola Mediterrani, l’edifici polivalent, la Llar d’Infants Marinada i les instal·lacions del mateix consistori.
La Regidoria de Sostenibilitat i Medi Ambient dissenya un nou desplegable informatiu sobre la biodiversitat de Cap-Roig
27/04/2023
La Regidoria de Sostenibilitat i Medi Ambient de l'Ajuntament de l'Ampolla juntament amb l'Institut Rambla Prim de Barcelona han dissenyat un nou desplegable informatiu on es mostra la biodiversitat i la descoberta marina del litoral de Cap-Roig que es pot fer a través de l''snorkel'.
L’Ampolla és el municipi de les Terres de l’Ebre que més envasos de vidre recicla
24/03/2023
L'Ampolla és el municipi de les Terres de l’Ebre de més de 3.500 habitats on més envasos de vidre es recicla, concretament durant el 2022 es van reciclar 65,2 quilos per habitant, segons dades d’Ecovidrio.
L'Ajuntament de l’Ampolla aconsegueix una subvenció europea per posar plaques solars a les instal·lacions esportives Jordi Pitarque Ceprià
16/03/2023
L'Ajuntament de l'Ampolla ha aconseguit una subvenció Next Generation, que concedeix la Unió Europea, per posar plaques solars a les instal·lacions esportives Jordi Pitarque Ceprià.